I am prefectionist!

Moje zdjęcie
Piaseczno, mazowieckie, Poland

środa, 3 sierpnia 2011

Problem z dyskiem sieciowym Seagate BlackArmor NAS 110 i ruterem TP-Link

Wiele osób zgłasza w sieci problem z podłączeniem dysków sieciowych Seagate BlackArmor NAS (ja posiadam najmniejszy z nich: NAS 110) do swoich sieci domowych.
Kiedy mój NAS 110 był podłączony do innego rutera (LinkSys) wszystko działało bez zarzutu. Niestety musiałem zmienić ruter i kupiłem ruter TP-Link. Po podłączeniu dysku NAS 110 do rutera TP-Link dysk NAS nie jest widoczny zarówno przez oprogramowanie dołączone przez producenta dysku (oprogramowanie Discovery) jak i mój odtwarzacz Blu-Ray, który potrafi czytać dane z dysków DLNA (dysk NAS melduje się w sieci jako dysk DLNA).
Oddałem dysk na gwarancji będąc przekonany, że padł mi dysk. Dostałem nowy dysk NAS 110. Niestety i ten nowy dysk wciąż nie był widoczny w mojej sieci domowej (zarządzanej przez ruter TP-Link).
Podłączyłem dysk NAS i komputer do innego rutera (LinkSys) i ze zdziwieniem zobaczyłem, że dysk poprawnie jest rozpoznawany przez oprogramowanie Discovery!
Korzystając z okazji, że dysk jest widoczny i mogę wejść za pośrednictwem przeglądarki internetowej w ustawienia dysku NAS (interfejs WWW) przestawiłem dynamiczne przyznawanie adresu IP na ustalony statyczny adres IP.
Po podłączeniu tak skonfigurowanego dysku ponownie do mojej sieci z ruterem TP-Link dysk ten zaczął być poprawnie widoczny i poprawnie wykrywany przez oprogramowanie Discovery.

Straciłem na to niestety masę czasu :(

Inne miejsca, gdzie internauci opisują ten problem (na tych stronach nikt niestety nie znalazł rozwiązania tych problemów):
1. http://www.amazon.com/review/R3TMH2BWEKXZCD/ref=cm_cr_dp_cmt?ie=UTF8&ASIN=B002HKCVVW&nodeID=172282&tag=&linkCode=#wasThisHelpful

2. http://forum.pclab.pl/topic/693046-Seagate-BlackArmor-router-ZTE-neostrada/